POLITYKA PRYWATNOŚCI
SKLEPU INTERNETOWEGO MUZEUM ARCHEOLOGICZNO – HISTORYCZNEGO W ELBLAGU
(SKLEPU MAH)
§ 1
Administrator danych
- Administratorem danych osobowych jest Muzeum Archeologiczno-Historyczne
w Elblągu, Bulwar Zygmunta Augusta 11, 82-300 Elbląg, NIP: 578 10 43 810, REGON: 170173912. - Dane przetwarzane są zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa;
tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych, a także ustawą z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
§ 2
Definicje
- Sklep MAH – serwis internetowy (podstrona internetowa strony https://muzeum.elblag.pl/), za pośrednictwem którego Użytkownik może przeglądać jego zawartość oraz składać zamówienia na produkty.
- Administrator danych osobowych – podmiot, który decyduje o celu i środkach przetwarzania danych, w niniejszej polityce rozumie się przez to Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu, Bulwar Zygmunta Augusta 11, 82-300 Elbląg, NIP: 578 10 43 810, REGON: 170173912.
- Dane osobowe – wszelkie informacje, które bez nadmiernego czasu i kosztu mogą doprowadzić do identyfikacji osoby fizycznej, w tym jej dane identyfikacyjne, adresowe i kontaktowe.
§ 3
Cele przetwarzania danych
- Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe Użytkowników Sklepu MAH
w następujących celach: - wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, tj:
- złożenia i realizacji zamówienia w Sklepie MAH,
- realizacji przysługujących osobie praw związanych z wykonaniem zamówienia, w tym gwarancji i rękojmi, etc.
- rejestracji i założenia konta w Sklepie MAH, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO
w celu korzystania z zakupionych produktów cyfrowych, w tym plików do pobrania lub na podstawie zgody, tj. art. 6 ust. 1 lit a) RODO, jeśli założenie konta w Sklepie nie jest częścią realizacji zamówienia,
- udokumentowania sprzedaży lub wykonania usługi, w tym wystawienia rachunku lub faktury dla osoby fizycznej tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO,
- udzielenia odpowiedzi na pytania Użytkowników zadane za pośrednictwem danych teleadresowych dostępnych na stronie Sklepu MAH i, na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO, jeśli jest to niezbędne przed realizacją umowy i odbywa się na żądanie osoby, której dane dotyczą,
- marketingu własnych produktów i usług administratora danych drogą tradycyjną, na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO,
- dochodzenia praw i roszczeń przez administratora danych lub osobę, której dane dotyczą.
- Podanie danych jest niezbędne dla realizacji zamówienia, wystawienia dokumentu sprzedaży, dochodzenia roszczeń, a także udzielenia odpowiedzi na pytania.
- Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.
- Brak podania wymaganych danych uniemożliwia realizację usług, w tym zamówienia
i kontaktu.
§ 4
Sposoby pozyskiwania danych
- Dane osobowe gromadzone są bezpośrednio od osób, których dane dotyczą,
tj. poprzez:
- wypełnienie formularza zamówienia w Sklepie MAH,
- rejestrację konta w Sklepie MAH,
- podanie danych do przygotowania i zawarcia umowy,
- bezpośredni kontakt z administratorem danych za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie lub w formie tradycyjnej w miejscu prowadzenia działalności.
§ 5
Zakres przetwarzanych danych
- Zakres przetwarzanych danych osobowych został ograniczony do minimum niezbędnego do świadczenia usług w zakresie:
- złożenia zapytania za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie: adres e-mail, numer telefonu, adres poczty elektronicznej, imię, ewentualne inne dane podane dobrowolnie przez osobę, której dane dotyczą,
- złożenia zamówienia w Sklepie MAH: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, ewentualnie adres punktu odbioru,
- rejestracji konta w Sklepie MAH: imię i nazwisko, adres, e-mail, nr telefonu, hasło, login,
- wystawienia rachunku lub faktury: imię i nazwisko lub nazwa podmiotu, adres siedziby, NIP,
- przygotowania i zawarcia umowy: imię i nazwisko, adres, numer dowodu osobistego, etc.
§ 6
Okres przetwarzania danych
- Dane osobowe są przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, tj.:
- przez okres trwania zawartej umowy,
- przez okres niezbędny do udokumentowania wykonanej umowy lub usługi,
w tym wystawienia rachunku lub faktury – dane przechowywane są przez 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku, na podstawie art. 112 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, w związku z art. 70 ustawy
z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa. - przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie,
- do czasu odwołania zgody, jeśli przetwarzanie danych opiera się na zgodzie osoby, której dane dotyczą.
§ 7
Odbiorcy danych
- Dane osobowe Użytkownika mogą zostać powierzone innym podmiotom w celu wykonania usług na zlecenie administratora danych, w szczególności podmiotom świadczącym usługi w zakresie:
- hostingu strony www,
- serwisu i utrzymania systemów informatycznych, w których dane są przetwarzane, w celu wystawiania faktur, obsługi zamówień, etc.
- prowadzenia obsługi księgowej,
- prowadzenia usług wysyłkowych.
- Dane osobowe Użytkownika nie są przekazywane do państw trzecich, ani organizacji międzynarodowych.
§ 8
Prawa osób, których dane dotyczą
- Osobie, której dane dotyczą przysługuje:
- prawo dostępu do treści danych i ich sprostowania,
- prawo do usunięcia danych, o ile nie obowiązują inne przepisy prawa, które zobowiązują administratora danych do archiwizacji danych przez określony czas,
- prawo do przenoszenia danych, o ile podstawą przetwarzania danych jest umowa lub zgoda osoby, której dane dotyczą, a przetwarzanie danych odbywa się w sposób automatyczny,
- prawo do wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych w celach marketingu bezpośredniego, realizowanego przez administratora danych w ramach usprawiedliwionego interesu prawnego, a także ograniczenia przetwarzania,
- prawo do niepodlegania automatycznemu profilowaniu, jeśli administrator danych podejmowałby decyzje opierające się wyłącznie na automatycznym profilowaniu i niosące za sobą skutki prawne dla osoby, której dane dotyczą lub podobnie na nią wpływały,
- prawo do kontroli przetwarzania danych i informacji na temat tego, kto jest administratorem danych, a także uzyskania informacji o celu, zakresie sposobie przetwarzania danych, treści tych danych, źródle danych, a także sposobie udostępniania, w tym o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli podstawą przetwarzania danych była zgoda osoby, której dane dotyczą. Odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na jej podstawie, przed jej cofnięciem,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), jeśli osoba uzna, że przetwarzanie jej danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
- W celu realizacji prawa do kontroli danych, dostępu do treści danych, ich poprawiania, a także innych praw, należy skontaktować się z administratorem danych przesyłając stosowną wiadomość na adres siedziby Administratora lub adres poczty elektronicznej muzeumel@elblag.com.pl.
§ 9
Postanowienia końcowe
- Administrator danych zastrzega możliwość zmiany niniejszej polityki prywatności, szczególnie
w sytuacji, gdy będą tego wymagały zastosowane rozwiązania techniczne, zmiany przepisów prawa w zakresie prywatności osób, których dane dotyczą lub inne istotne zmiany wpływające na treść informacji przekazywanej Użytkownikom. - W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższego zapisu, które będą obowiązywały od dnia ich opublikowania na stronie Sklepu Muzeum Archeologiczno-Historycznego w Elblągu.